Tre sorters kakor

En kaka gör en ju alltid glad, vad gör då tre (om inte mycket)?



Sempers grundrecept

Småkakor, ca 50 st

4 dl Semper Lågprotein Mix (spar 1/2 dl till utbak.)
125 g mjölkfritt margarin
1/2 dl socker
1 krm hjorthornsalt

Jag använder mig av fin mix, och gjorde en dubbel sats som jag sedan delade upp på tre för att kunna smaksätta olika.

Chokladbröd:
Lägg till kakao och lite mer socker i degen.

Kanelkakor:
Lägg till kanel och socker, en del kanel per två delar socker. (½ msk kanel och 1 msk socker blev lagom för min del).

Citrondrömmar:
Pressa i lite citron och strö på lite pärlsocker innan gräddning.

Arbeta samman alla ingredienser till en smidig deg. Kavla ut degen på mjölat bakbord till ca 3-5 mm tjocklek och ta ut runda kakor. Grädda på bakplåtspapper i 200 grader i ca 8 minuter.


Lyckliga kakmonster

Kommentarer
Postat av: Jessica

sv: Det var en fjantigt enkel sallad som bestod av romansallad, tomater, gurka och lite parmesan med en balsamvinäger-dressing ;)

2008-07-17 @ 19:03:33
URL: http://jesisi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0