TISDAG

Idag mår jag mycket bättre igen, min mage har fått mat som när den brukar.. den var nog bara lite grinig på mig eftersom jag haft lite sovmorgon och därmed senare frukost. Puh.

Idag har jag bakat massor av gottiga saker som jag ska ha med mig på vår lille husbilssemester så vi slipper oroa oss för att jag inte ska få i mig någon mat. Långpannebröd x 2, ett enligt originalreceptet med lingon, och ett med grovt salt på (och med nyponsoppa i. Det blev faktiskt saftigt), och linfröbullar. Mmmmmmm va goda dom blev! Recept är utlagt! En grill till husbilen har också införskaffats i helgen, delvis för min skull (dom är så snälla) så vi kan äta riktig mat allehopa  tillsammans, eftersom jag har så svårt för att äta ute.

Medan jag bakade var resten så duktiga att de rev ut allt golv nere i källaren, där ska det renoveras. Men det hände något med Dannes rygg så han har ont nu om han inte ligger raklång.. Hoppas att det går över snart älskling! (Annars går det väl över när vi gifter oss :-)

Imorgon blir det muffinsbakning och förhoppningsvis Tiljans Talanger i stan, spännande!
Förresten, stort grattis till Max och Nella som lyckades få en plats på skolan de vill gå på! *stolt*

Ett par sista välmenande ord idag:
Ät inte för mycket linfröbullar
(för både din egen och alla andras skull)

XOXO
Fialottan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0