TISDAG 8 / 7 2008

~72 mil hemifrån

Idag var det inte kallt. Idag var det vaaarmt! Väldigt varmt. Särskilt när jag vaknade med pannan mot det skållheta fönstret MED rumsavdelaren nerdragen (det betyder alltid att det blir varmt (fast det är klart, det var ju faktiskt kallt ute när vi la oss)).

Till elva på kvällen höll småpluttarna på med sina sparkcyklar där ute.

Idag har Danne och Affe både tur och otur. Nog fick de fiska, men inte en ända rackare fastnade i deras krokar. Nära skjuter ju ingen hare direkt. Det är så roligt för alla säger olika; ”Jooooodå där är massor att fiska upp, fyra kilos!”, ”Nej du, här finns inget”, ”Bara de får syn på dig kommer de tro att du är mat!”. Hmm. Imorgon ska vi i alla fall åka vidare till någon put and take sjö som ska påminna om dammarna hemma i Röggle så vi får hoppas på bättre napp (än bottennapp) där!

Vi hyrde en bil idag också och åkte in till Rättvik City. Det var väldigt litet men sött och charmigt på samma gång. Det var marknad längst hela gågatan och en massa ståhej med musik. Tydligen (uppenbarligen) är det tisdagar man tycker om och väntar in i Rättvik. Jag hittade ett par nya brallor, ljusa långa som går att knyta upp, som jag kan ha istället för de gröna som är så slitna i ändan att de inte ens går att lappa ihop längre (riktigt illa). För en hundring! Också köpte jag sockervadd som såg ut som en svamp från super mario, med äpplesmak. Mmmm i magen.

När vi kommit hem ifrån stan badade jag och Danne innan maten. Det behövdes i hettan. Jag tror att Danne har hittat ett nytt intresse! Vi ska bada oftare. .iloveyou.

Nu är det sussedax i Dalarna!

Stockholm på fredag!
XOXO
Dockan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0