SÖNDAG 6 / 7 2008

Ut ur Värmland och in i Dalarna!
~73 mil hemifrån

Vilket landskap! Helt otroligt, bergtoppar och sluttningar överallt. Och skog, och skog, skog, skog. Och skog igen. Och lite till. Och vatten, sjöar och åar. Nu är vi vid Siljan och på Sollerön. Det var ganska skönt, vi åkte inte så länge idag. Men så långt borta man är egentligen! Och på tal om långt, så var vi tvungna att ta oss till närmsta butik för att handla lite nödvädiga grejs, som jag insåg lite försent att jag behövde… ”Jodå, konsum ligger 3 km bort, det är inga problem att ta sig dit” var det någon som ta till oss. Nänä, det är det väl kanske inte. MEN DET REGNAR FORTFARANDE! Uhhhh… och kallt, knappt 13 grader ute. Måste man så måste man. Jag och Danne fick tag på vars en halvtaskig cykel med bromsar som bara funkade ibland (visade sig), mot konsum, i regnet. 3 km, i trög uppförsbacke, i regn, med cyklar som gav upp. Det tog bara… 40 min? Det kändes som en hel evighet :-O. Det blev bara bättre när det visat sig att vi cyklat i onödan. Men nu har vi gjort det med!

Idag har jag ju faktiskt varit på utställning också. Innan vi åkte till campingen var vi inne i Mora och på Vasaloppsmuseet (kommer inte ihåg vad det hette.) Helt otroligt vilken utrustning man hade vid skidåkning förr, att man ens kunde hålla sig på benen! De visades hus man gjorde blåbärssoppan, hur det gick till när prinsen och prinsessan åkte, utrustning och massa olika bilder ifrån många olika vasalopp. Det var väldigt trevligt, värt att titta in om man är där. Vi var ju bara tvungna, både Affe och morfar Gösta har ju åkt. Man kunde söka på personer som åkt, och dom fanns med!

Ikväll blev det en ännu gottigare kvällsmat. Sallad med lufttorkad fin skinka, vattenmelon och soltorkade tomater (bara inlagda i vinäger). Åh så gott det var! (Det måste vi göra när vi kommer hem mamma.) Sen var det minigolf, eftersom solen ÄNTLIGEN tittat fram och regnet dragit sig bort. 18 banor! Jag var sämst (som vanligt), av alla (och i allt) :-) men det bjuder jag på. Fast i Yatzyn veti katten, det är nog inte långt borta. Hade jag bara fått bonusen hade jag vunnit över Affe, det är ju det som är huvudsaken!

En ny chic lit har inköpts, Stella och Sebastian, skriven av en svensk författare. Verkar helt ok, men har inte kommit så långt i den ännu. Mer om den kmmer inom kort!

BILDER KOMMER!
Puss,
Den frusne Saran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0