MÅNDAG 7 / 7 2008

~72 mil hemifrån

Dagen började med att Affe och Sussie tog fram bullar till mig imorse och la in dem i ugnen, så jag fick varma goda linfröbullar till frukost direkt när jag kommit upp. Mumma. Gott. Tack!

Sen så åkte vi vidare igen till Rättvik. Det var bara en knapp timmes åkning och vi var inne på campingen redan vid 12 tiden… Dagen har varit lång. Men vilken camping! Fint och fräscht och värsta lyxen med tempererad pool och en massa ankor + småpluttar i släp. På tal om småpluttar TROR jag att det är någon som längtar efter barnbarn. Här är en massa barn överallt. Barn som åker runt runt runt på sina små sparkcyklar och ser så söta ut med det blonda lilla änglahåret och småttedottiga rosa skor. Små knoddar som precis lärt sig gå som går rakt in i en fastän de håller i mamma, och säger hallo... hallo... med små bokstäver, och de som sitter så snällt på gräset med en spade i munnen. Naaaawe. Aaaaw. Puh.

Dagen idag har varit väldigt rolig! Vi har gjort väldigt mycket. Jag och Danne gick och letade efter Statiol för att höra om fiske i Siljan (eftersom det återigen blev en besvikelse på campingen). Såklart så regnade det lite. Men äh, det tar ju aldrig slut. Man får väl vänja sig. Sen åt vi godiga hamburgare som vi grillade på det super braiga grillen. (Den har avlastningsytor av teflon som man kan vika in och använda som stekpanna ovanpå själva grillen. Helt perfekt!) Sen spelade vi minigolf. Jag kom FAKTISKT tvåa! Efter Affe, Kungen, såklart. Ganska konstiga banor, den första var det ingen som fixade… bra för självkänslan det. Sen bowlade vi! och JAG SLOG DANNE I FÖRSTA SERIEN! Med 1 poäng, men ÄNDÅ! Andra ska vi nog inte prata om, där var jag nog så förgiftad av lyckan att jag glömde vart jag hade klotet. Men ändå! JAG KOM INTE SIST!! Sen så blev det glass, dusch och grillning av chorizo och bamsekorvar till kvällsmat. Och myspys i husbilen.




Tack alla för en trevlig dag!
XOXO
Camparn’


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0