LÖRDAG 26 / 7 2008

Idag hamnade vi i Djupvik på förmiddagen. Där är så mysigt, och vilken utsikt över Karlsöarna!



Full aktivitet att leka med bilar. Julia sköter vägen (ett kryss) och Danne letar efter snygga bilar (hittade bland annat en ford mustang(!) ) (stenar) att parkera på vägen. Typ.

Vi badade bara en gång, det var så kallt! Tyvärr börjar algerma komma nu..typiskt. Det förstör så mycket. Inte konstigt att hur många som hellst har pool här nu, det är ju så varmt och man måste ju få göra något när man inte bara kan springa ner till hamnen och hoppa i vattnet längre. Nu är det dessutom bevattningsförbud så man får inte heller fylla på sina pooler nu på grund av att man använder för mycket vatten (inte för att vattnet håller på att ta slut eller så nej). Konstigt? Njäa..

Vår pool är i alla fall full av nästan 25 (kanske 26 nu?) gradigt vatten! Heeeeelt underbart. Jag är ingen storbadare längre men när det blir olidligt så är det inte så svårt att övertyga sig själv. OCH det finns en stor rosa badring! Vem kan motstå den? Badar man inte blir man vattnad av Affepaffe. Det märkte jag och Julia när vi låg under äppelträdet i skuggan och läste tidningar och bok. Boken blev också blöt.

Nere i hamnen var det besök av en gammal torpedbåt


Vi kom lite sent.. De var på väg tillbaka till fasta landet

Idag har ALLA badat, tom Affe!
Och jag har läst ut min bok!


Myggstatus: Sönderkliad!
Allergistatus: Kontrollbar

XOXO
Kickaan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0