SÖNDAG 10 / 8 2008

Idag åkte jag och mamma till mormor i Malmö. Det var ett bra tag sedan jag var där. Hon var pigg och glad, det var väldigt roligt att träffa henne igen, senast var nog till min student tror jag.. Min mormor skriver så otroligt fint, blir så avundsjuk. Hon skrev i korten jag gjorde till mammas kusiner innan vi åkte och lämnade dom. Kanske att man skulle gå en skrivkurs och lära sig skriva vackert? Det hade nog varit något.

Sen var jag duktig, sydde ihop två par byxor som mamma gjort hål i! Jajemänsan.

Vi kollade på en långdragen film innan Danne åkte iväg till skolan för att plugga. Kommer inte ens ihåg vad den hette, var väl inte den sämsta men inte den bästa heller.. När han hade åkt satt jag och kollade på tv4 fakta. En av mina favoritkanaler, det är så mycket intressanta saker som visas. Ikväll var det ett program som handlade om tre personer med cystisk fibros, en lungsjukdom som är relativt vanlig i Storbritannien. Två små flickor som vet att de kommer dö om de inte får nya lungor snart, och en kvinna som vägrade transplantation och som dessutom hade planerat sin egen begravning 11 dagar efter intervjun dog hon. Tänk vad mycket saker man inte vet, eller kommer få veta, men att veta en sådan sak när man är så ung.

Och sen var det tyst vitte också, har blivit lite beroende av det sedan vi var på Gotland. Det var ingen höjdare, hängde inte med alls också lyckades jag missa slutet.

XOXO
SL

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0