Mördegskakor



Mördegskakor
Jag hade lite tur! Hittade glutanfri mördeg, som var superlätt att ha att göra med. Om man inte kan få tag på det går det ju såklart att göra själv;
120 g Margarin eller smör
¾ dl Socker
3 dl Semper fin mix

Låt degen vila någon timme i kylen.

Sätt ugnen på 200 grader.
Kavla ut degen på mjölat bakbord tills det är tunt, men fortfarande hanterbart. Skär degen i bitar, lägg upp på bakplåtspapper och pensla med ägg. Sedan gjorde jag tre varianter; med pärlsocker, med grovt salt och kryddor, och en utan något. Grädda i 10-12 min (tills det att dom har fått lite färg). På dom utan något pudrade jag med florsocker direkt när jag tog ut dom ur ugnen. MMmmm..

Lätt som en plätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0